Błąd 404 - niestety strony nie znaleziono!
We're sorry, but the page you are looking for doesn't exist.
You can go to the homepage

OUR LATEST POSTS

6 najlepszych naturalnych źródeł witaminy B17:

1. Pestki owoców:
Pestki owoców, a zwłaszcza moreli są bogate w witaminę B17. Można ją znaleźć również w pestkach suszonych śliwek, gruszek, brzoskwiń, nektarynek, wiśni, a nawet jabłek. Siemię lniane i nasiona gryki również zawierają tę witaminę w niewielkich ilościach.

morele

2. Orzechy:
Orzechy są bogate w różnorodne składniki odżywcze, w tym minerały i białko. Migdały, zwłaszcza gorzkie, a także orzechy makadamia i orzechy nerkowca, zawierają witaminę B17.  Jednak naukowcy wskazują, że niektóre z orzechów zawierających tę witaminę są wysoce toksyczne. Niemniej jednak, gorzkie migdały są wykorzystywane do produkcji likierów w celu nadania im specyficznego smaku.

3. Owoce:
Owoce jagodowe – w tym maliny, truskawki, porzeczki, żurawina i jeżyna – zawierają dużo witaminy B17. Warto również spożywać agrest i morwę. Jednak jagody zawierają witaminę B17 w największych ilościach.

tr

4. Liście:
Liście lucerny i eukaliptusa zawierają duże ilości witaminy B17. Liście szpinaku są także potencjalnymi źródłami tej witaminy, ale w ilościach śladowych.

5. Maniok i słodkie ziemniaki:
Maniok zawiera najwięcej tej witaminy, jest również dobrym źródłem białka, ale liście manioku powinny być gotowane w celu uniknięcia przemiany glikozydów cyjanku do cyjanku w organizmie

6. Fasola:
Różne rodzaje fasoli są bardzo dobrym źródłem przyswajalnej witaminy B17. Uwzględnij je w diecie, aby cieszyć się dobrym zdrowiem i samopoczuciem

Jak rozpoznać tłustą cerę?

Możesz wykonać prosty test, aby sprawdzić, czy Twoja skóra jest tłusta, czy nie:

– Weź papierową serwetkę lub chusteczkę i przyłóż ją na twarzy.
– Dociśnij serwetkę na kilka sekund.
– Zwróć szczególną uwagę na obszar strefy T (czoło, noc i broda).
– Jeśli masz skórę tłustą, na papier stanie się przezroczysty w miejscach problematycznych.

Oto kilka rzeczy, które należy mieć na uwadze, jeśli masz tłustą cerę:

– Ważne jest, aby otoczyć skórę opieką. W zależności od tego, czy jest mniej, czy bardziej tłusta, należy podjąć właściwe działania
– Unikaj eksperymentowania ze skórą – nie testuj nowości rynkowych bez odpowiedniej wiedzy
– Zbyt intensywne złuszczanie i oczyszczanie sprawi, że skóra będzie wydzielać jeszcze więcej sebum.
– Jeśli skóra produkuje nadmiar sebum, a wiesz, że jest to przyczyna genetyczna, to możesz tylko zredukować świecenie się cery.

Oczyszczanie cery tłustej:
– Mycie twarzy letnią wodą trzy razy dziennie pomoże usunąć nadmiar sebum i zredukować powstawanie trądziku. Na końcu spryskaj twarz zimną wodą, aby zamknąć pory i utrzymać równowagę pH skóry.
– Pamiętaj, że zbyt częste mycie twarzy może wysuszyć skórę.

Tłusta cera jest wynikiem nadmiernego wydzielania sebum lub łoju. Mimo, że nadmierne przetłuszczanie skóry jest najczęściej związane z dojrzewaniem, to nawet starsze osoby mogą borykać się z tym problemem.

1. Genetyka:
Jeśli twoi rodzice mieli cerę tłustą, to również twoja będzie bardziej podatna na trądzik i zatkane pory. Powiększone gruczoły łojowe produkują nadmiar sebum.

2. Nadużywanie produktów przeciwtrądzikowych:
Każdy chce mieć gładszą i jaśniejszą skórę. Wspólny błąd wielu ludzi to nadmierne oczyszczanie i złuszczanie cery. Skóra na twarzy jest bardziej wrażliwa, niż reszty ciała i wymaga odpowiedniej opieki.


3. Zmiany sezonowe:
Wzrost temperatury i wilgotności latem i wiosną może prowadzić do nadmiernego przetłuszczania cery. Natomiast w zimie skóra staje się odwodniona, przez co wytwarza nadmiar łoju do ochrony przed dalszą utratą wilgotności


4. Leki:
Hormonalne środki antykoncepcyjne i inne leki hormonalne mogą powodować nadprodukcję łoju. Zdarza się, że leki mogą również powodować odwodnienie skóry.


5. Używanie niewłaściwych produktów:
Przez zakupem kosmetyku musisz znać rodzaj swojej cery. Na przykład, jeśli używasz żelu do mycia dla skóry tłustej, gdy masz skórę mieszaną, wówczas suche partie skóry staną się przesuszone.

6. Intensywne mechaniczne oczyszczanie skóry
Używanie różnych produktów do mechanicznego oczyszczania skóry typu szczoteczki czy rękawice bardzo podrażnia delikatną skórę twarzy, która broni się wytwarzając nadmiar sebum.

7. Opalanie:
Może czasowo wysuszyć skórę, ale w reakcji na utratę naturalnego nawilżenie gruczoły łojowe wydzielają nadmiar łoju w celu ochrony skóry. Opalanie powoduje również problemy pigmentacyjne.


8. Niedobór biotyny:
Łojotokowe zapalenie skóry (skóra łuszcząca się i tłusta) może wynikać z niedoboru biotyny. Jest bardzo rzadki u zdrowych ludzi, ponieważ dzienne zapotrzebowanie na biotynę jest niskie.

sałata

Nasza skóra narażona jest na niesprzyjające czynniki zewnętrzne takie jak promieniowanie słoneczne, stres, niezdrowe pożywienie i fast-foody oraz zanieczyszczenie środowiska. Zdarza się też, że nie możemy znaleźć wystarczającej ilości czasu, żeby właściwie zaopiekować się naszą cerą. Są jednak produkty żywnościowe bogate w składniki przyjazne dla cery, które oczyszczą nasz organizm od wewnątrz i sprawią, że cera stanie się piękniejsza i pełna blasku.

1. Zielone warzywa liściaste.
Dodanie ich do codziennej diety jest jednym z najłatwiejszych sposobów wzmacniania skóry. Dostarczają organizmowi przeciwutleniacze, niezbędne witaminy i składniki odżywcze.

2. Kiwi.
Mówiąc o żywności korzystnej dla skóry warto wspomnieć o kiwi. Wysoka zawartość witaminy C w tym owocu, chroni naszą skórę przed zmarszczkami i poprawia syntezę kolagenu. W rzeczywistości każda żywność bogata w witaminę C, taka jak pomarańcze, papryka, grejpfruty, cebula itp. posiada tę witaminę w postaci dobrze przyswajalnej.

3. Łosoś i orzechy.
Produkty bogate w kwasy tłuszczowe Omega-3 są niezbędne dla zapewnienia skórze zdrowej dawki naturalnych olejów (dobre tłuszcze), które z kolei zmniejszają stany zapalne, trądzik, zaczerwienienie i łuszczenie się skóry. Orzechy włoskie, migdały, ryby takie jak łosoś, pstrąg i śledź są dobrym źródłem Omega-3.
4. Marchew:
Zawierająca duże ilości beta-karotenu, witaminy A i przeciwutleniaczy marchew poprzez oczyszczenie organizmu z toksyn może dać nam zdrową skórę od wewnątrz. Chroni cerę przed uszkodzeniami spowodowanymi przez słońce, zapobiegając przedwczesnemu starzeniu się i zmarszczkom.
5. Woda.

Pij dużo wody w ciągu dnia, co z kolei bezpośrednio nawilży skórę. Woda pomaga nie tylko przez wypłukanie szkodliwych toksyn z organizmu, ale również poprzez dodaniu blasku całej twarzy. Zawsze miej ze sobą butelkę wody i pij ją zamiast kawy czy coca-coli.

Metoda oczyszczania twarzy olejem (oil cleansing method) stała się popularna stosunkowo niedawno, ale jest już powszechnie stosowana przez wiele kobiet. Ale nawet jeśli nie wiesz, co to jest, czytając ten artykuł, możesz dowiedzieć się więcej na temat tej metody.

Oczyszczanie twarzy olejem (znane również jako OCM) to metoda demakijażu, która obejmuje stosowanie oleju do masażu i oczyszczania cery. Usuwa makijaż, nawet ten wodoodporny, zanieczyszczenia z powietrza i odblokowuje pory skóry. Możesz spróbować tej metody w domu i zobaczyć, czy ci odpowiada. Jest to metoda odpowiednia dla każdego typu skóry, również cery tłustej.

Najlepsze oleje do oczyszczania twarzy.

Najczęściej stosowane są olej rycynowy i oliwa z oliwek, jednakże inne oleje też mogą być wykorzystane do tego celu.

– Olej rycynowy – jest bogaty w kwasy tłuszczowe Omega-6 oraz witaminę E, ma również właściwości antybakteryjne. Antyoksydanty, zawarte w tym oleju pozwalają uniknąć uszkodzeń skóry i zmarszczek.

– Oliwa z oliwek – tak jak olej rycynowy, jest bogata w witaminę E. Zawiera również przeciwutleniacze, które zapobiegają przedwczesnemu starzeniu się. Ma działanie głęboko nawilżające.

– Olej migdałowy – zawiera witaminę A, witaminy z grupy B oraz witaminę E. Sucha skóra szybko wchłania olej migdałowy. Pomaga on rozjaśnić przebarwienia i wyrównać koloryt skóry.

– Olej kokosowy – posiada dużo witaminy E, witaminy K, żelaza i polifenoli.

– Olej słonecznikowy – nadaje się zwłaszcza dla cery suchej. Jest bogaty w witaminy i pomaga w naprawie uszkodzonej i delikatnej skóry.

Organiczny olej kokosowy jest w stu procentach jadalny, przy czym jest nie tylko bezpieczny, ale też przynosi wiele korzyści osobom cierpiącym na różne schorzenia. Lista korzyści zdrowotnych ze spożywania oleju kokosowego jest dość długa, ale tu wymienimy tylko niektóre z nich. Naturalny olej kokosowy zawiera około 92 procent tłuszczów nasyconych. To jest powód, dla którego konsystencja oleju w temperaturze pokojowej ma stan stały, natomiast przechodzi w stan ciekły po uzyskaniu temperatury 24-25 stopni Celsjusza.

1. Olej kokosowy obniża ilość tłuszczu w organizmie:

Aktywizuje metabolizm tłuszczów poprzez uruchomienie obiegu cholesterolu, a nie jego odkładanie go w złogach. Dzięki temu następuje uwolnienie tłuszczu i jego spalenie poprzez aktywność fizyczną.

2. Olej kokosowy ma właściwości antybakteryjne:

Skutecznie zwalcza bakterie w jamie ustnej, dzięki czemu utrudnia proces uszkadzania zębów przez próchnicę. Zapobiega również nieprzyjemnemu zapachowi z ust. Najlepsze efekty przynosi płukanie olejem zębów i trzymanie go w ustach. Jest jadalny, więc nie przynosi skutków ubocznych.

3. Olej kokosowy wzmacnia kości.
Organiczny olej kokosowy zwiększa wytrzymałość i elastyczność kości. Wzmacnia również ścięgna łączące mięśnie i tkanki wokół kości, które z kolei chronią kości przed uszkodzeniami. Oczywiście olej kokosowy jest również pomocny w przypadku problemów układu kostnego takich, jak zapalenie stawów.

Pomimo, że olej kokosowy kojarzony jest zwykle z zastosowaniem kosmetycznym, to również przyjmowany wewnętrznie jest bardzo zdrowy. Odniesiesz wyraźne korzyści włączając go do swojej codziennej diety.